DNO DNO ASA

Aksjetips

Administrator
DNO innfrir spådommene

DNO melder om et resultat etter skatt på 63 millioner dollar i 3. kvartal 2018, mot 462,7 millioner dollar i samme periode året før. Resultatet før skatt ble 57,5 millioner dollar, sammenlignet med 457,6 millioner dollar året før.

Aksjetips

Administrator
DNO med bud på hele Faroe Petroleum

DNO vil nå legge inn et bud på alle aksjene i Faroe Petroleum, opplyses det i en melding. Tilbudet er på 152 pence per aksje i kontanter, noe som verdsetter selskapet til cirka 607,9 millioner pund, tilsvarende omtrent 6,7 milliarder kroner.

DNO eier allerede 105.247.866 Faroe-aksjer, tilsvarende 28,22 prosent av selskapet.

Aksjetips

Administrator
Mener Faroe er god DNO-match

- Mange vil la seg friste, sier Martin Mølsæter.

- Jeg mener Faroe er et bra selskap som passer inn under DNO-paraplyen strategisk. I tillegg har jeg en høyere verdi på Faroe enn budet fra DNO tilsier. Men husk at aksjen er illikvid, og selskapet trenger kapital for å utvikle driften videre. Derfor mener jeg Faroe-aksjonærene bør være fornøyd med en kurs som ikke fullt ut reflekterer fair verdi, sier forvalter Martin Mølsæter i First Fondene til Hegnar.no.

Aksjetips

Administrator
DNO har fått aksept for 52 prosent av Faroe

DNO har onsdag kjøpt 32.250.916 millioner Faroe-aksjer, tilsvarende om lag 8,65 prosent av aksjekapitalen, ifølge en melding fra Faroe onsdag. Dermed eier DNO eller har aksept for totalt 195.526.068 aksjer i Faroe Petroleum, som tilsvarer rundt 52,44 prosent av aksjekapitalen, opplyses det.

Aksjetips

Administrator
Faroe Petroleum i boks for DNO

Styret mener at budet ikke representerer fair-verdi på Faroe, men har til intensjon om å selge sine aksjer til DNO.

Styret i Faroe Petroleum anbefaler det nye budet fra DNO på selskapet. Det skriver Faroe Petroleum i en melding onsdag.

Aksjetips

Administrator
DNO knuser forventningene

DNO melder om et resultat etter skatt på 230,3 millioner dollar i 4. kvartal 2018, mot 30,6 millioner dollar i samme periode året før. Ifølge TDN Direkt var det ventet et resultat på 58 millioner dollar.

Resultat per aksje ble 0,22 dollar, mot 0,03 dollar ved samme korsvei i fjor. Her var det ventet et resultat på 0,06 dollar per aksje.