ELO Elopak ASA

Aksjetips

Administrator
Elopak ASA (ELO) er en ledende global leverandør av kartongemballasje for flytende næringsmidler. Selskapet har en sterk posisjon både i Europa og Amerika innen emballasje for ferske produkter som melk og juice. I tillegg har selskapet en økende markedsandel innen segmentet kartongemballasje for langtidsholdbare, flytende produkter distribuert i romtemperatur. Elopak ligger i forkant som en bærekraftig virksomhet og bruker fornybare, gjenvinnbare og bærekraftige materialer i sine innovative emballasjeløsninger. Den ikoniske drikkekartongen, Pure-Pak® er selskapets merkevare og har vært på markedet siden 50-tallet. Den er for mange selve symbolet på melkekartongen og er et bærekraftig og brukervennlig alternativ til plastflasker. (Kilde: Elopak ASA).

Hjemmeside: Elopak | Share information

ELOa
 
Pressemelding fra Euronext:

Elopak noteres på Oslo Børs

Hentet NOK 3,1 milliarder – markedsverdi på NOK 7,5 milliarder


Oslo – 17. juni 2021 – Euronext gratulerer Elopak med noteringen på Oslo Børs i dag (ticker: ELO).

Elopak er en ledende global leverandør av kartongemballasje og påfyllingsutstyr for flytende mat, og bruker fornybare, resirkulerbare og bærekraftige materialer for å tilby innovative emballasjeløsninger.

I forkant av børsnoteringen hentet Elopak 3,1 milliarder kroner i en aksjeemisjon, der utstedelse av nye aksjer utgjorde 508 millioner kroner og nedsalg av allerede utstedte aksjer 2,55 milliarder kroner. Inkluderes overallokerte aksjer, som kan benyttes av tilrettelegger for kursstabilisering, var den totale aksjeplasseringen 3,45 milliarder kroner.

Emisjonskursen på 28 kroner gir de utestående aksjene i selskapet en markedsverdi på 7,5 milliarder kroner.

– Dette er en stor dag for Elopak, og jeg er veldig stolt av dagens notering. Å være et børsnotert selskap gir oss større fleksibilitet til å vokse og utvikle oss videre. Det representerer også en mulighet for alle til å investere i Elopak og bli med på reisen vår for å levere bærekraftige emballasjeløsninger av høy kvalitet. Vår visjon er ‘chosen by people, packaged by nature’. Nå vil vi også jobbe hardt for å bli valgt av investorer, sier Thomas Körmendi, administrerende direktør i Elopak.
 
Back
Top