Børsmelding:
13.11.2018, 08:00:45
Marine Harvest kapitalmarkedsdag: Lanserer merkevarestrategi og endrer navn til Mowi
(Edinburgh, 13. november 2018) Marine Harvest lanserte i dag en ny global
merkevare kalt MOWI, og endrer navnet på selskapet til Mowi.
Mowi er en viktig del av historien til Marine Harvest. Selskapet vi i dag
kjenner som Marine Harvest ble, som et av de første norske havbruksselskapene,
startet for mer enn 50 år siden.
- Det er svært spennende steg vi nå tar for selskapet. Gjennom MOWI og vår nye
merkevarestrategi kan vi kommunisere at vi dekker hele verdikjeden fra fôr til
tallerken. Vi ser fram til å annonsere våre nye MOWI-produkter i månedene som
kommer, sier konsernsjef i Marine Harvest, Alf-Helge Aarskog.
Selskapet kommer til å lansere MOWI i utvalgte markeder. Produktene vil være
svært lett å tilberede og gi forbrukerne en større opplevelse av smak og
sunnhet, samt sporbarhet.
- Mowi er et godt navn som reflekterer gründerånden som har utviklet selskapet
de siste 50 årene. Fra den første laksen i 1964 har vi vokst til å bli et
globalt, helintegrert selskap, som dekker stamfisk, fôrproduksjon, oppdrett,
videreforedling og salg. Gjennom disse 50 årene har vi alltid vært tro mot våre
kjerneverdier - å bry seg om våre folk, vår fisk, våre kunder og miljøet, sier
Aarskog.
Den foreslåtte navneendringen må godkjennes av aksjonærene, og selskapet har i
dag kalt inn til en ekstraordinær generalforsamling som skal behandle forslaget
om navneendring med virkning fra 1. januar 2019.