NANOV Nordic Nanovector ASA

Jeg er veldig fornøyd med å ha endelig funnet dette seriøse forum. Har vært ivrig leser av det gamle Hegnar forum som nå er erstattet av et nytt. Trist og 99 prosent useriøst og helt uinteressant. Godt å se Londonmannen her, som jeg har fulgt i over 2 år sammen med Merlin og flere andre som har delt verdifull kunnskap på forumet. Håper dette forum kan bli like bra og sammen med podcast fra Radforsk Jonas Einarsson som jeg følger tett - og delta på q rapporteringen burde gi den info man trenger om selskapet. Har stor tro på Nano og tillit til ledelsen der. 9 januar kommer neste Radforsk podcast som alltid er spennende. Håper Merlin og andre som har kunnskap om bransjen og evner til å tolke resultater på en "folkelig" måte som kan formidles til markedet - kan dele det på dette forum.
 
Hei på dere. Jeg har fulgt med på Hegnar forumet i ett par år, men aldri vært registrert der som noen bruker. Jeg er også medlem på Facebook siden for Nano.( Dette er en siden for aksjonærer i Nano) Jeg er ingen lege/forsker av noe slag , så der er jeg helt grønn.:) Så det jeg lurer egentlig på, er hvem vi kan stole/tro på , på et tilsynelatende anonymt forum??. Dersom dere går inn på forsiden til Facebook siden for Nano , så skriver Administrator Daniel Kim følgende..(Limer inn fra siden).

"I advise you to not to trust any information from Shareville, Hegnar, tekinvestor etc. There are full of traders and speculators who try to give you wrong information to generate fake hope and confusion. Fake hope makes fake stock rally and fake stock rally plunge at any time. This is sad situation but it is true. We have seen that many times. You shouldn't buy NANO shares based on information from those trader/speculator from Shareville, Hegnar, tekinvestor such as Merlin, Johnolve, Spyflua, Savepig, .... etc. They pretend to have some knowledge but they are not Biotechnician and they do NOT have sufficient knowledge to interpret clinical data and so on. We should only trust information from Home and your share purchase must be based on information from Home. "

Her ser dere at han faktisk har notert seg at MERLIN ikke er til å stole på. Jeg skjønner at en må bruke sitt eget hode ( når det kommer til hva man skal sette sine penger på), men det har jo vært så hyggelig å følge nettopp Merlin , LondonM ,Dr.stockman , Fru.P++++ flere andre fra nettopp hegnar forum. Disse blir jo kaldt for Hausere av mange, men i mine øyne har dem vært de som liksom har holdt det i gang med oppmuntring og fine innlegg.
Har jo fått med meg at det vistnok skal finnes Baisere og hausere blant aksjonærer, men har man en aksje som man tror på, så er man vel ikke nødvendigvis en Hauser..??
Nei , jeg håper dem jeg har nevnt over ,fortsetter med å gi oss litt sengelektyre fremover også.

Ha en god natt, og som Londonmannen sier så ofte,,,, ser frem til 2019...:)
 
Sist redigert:
Hei!
Merlin er definitivt veldig til å stole på. Se forøvrig det gamle forum som jeg endelig har funnet:
forum.hegnar.no
Der er Snøffelen og alle seriøse
 
Får litt tilt nella av denne lommerusk rullingen. Kan den ikke snike litt rolig opp. Den veien den uansett skal..
 
Jepp. Artikkelen i DN torsdag 4 Jan var god. Dette er to karer som tydeligvis vet hva de driver på med.

Merk dere at Roy Larsen i desember 2016 uttalte at aksjekursen i NANO allerede den gang burde stått i kr 400,-. Det er blitt harselert mye med den uttalelsen av en del skribenter på HO. Men jeg ville ikke sette pengene mine på at Roy Larsen ikke får rett. Men man kan jo undre seg over hvorfor han uttalte noe slikt. Tviler på ATVer var uten grunn.

Luigi Costa har selv uttalt at markeder ikke skjønner NANO. Og jeg finner det ikke unaturlig at investorene på OSe, som hovedsakelig er en børs som fokuserer på olje, offshore, shipping, fisk og industri ikke nødvendigvis skjønner seg på farmasi. Selv jeg sliter med å skjønne alt som rører seg innen farmasi og har mer enn nok med å forsøke å skjønne NANO.

Men i dag postet SafeInvest et utklipp på HO i forbindelse med en diskusjon rundt den langtidseffekten som man har registrert hos pasienter behandlet med Betalutin. En meget interessant artikkel. For også Tine i ledelsen av NANO har kommentert at de er klar over denne langtidseffekten, men de vil gå dyper inn i dette for å forstå hva det er som skjer.

Men her kan man begynne å undre seg om hvorvidt NANO har utviklet en medisin som med sin stråling av tumoren også bidrar til å utløse prosesser i immunsystemet som fortsetter å påvirke kreftcellene lenge etter at Betalutin har gjort sin jobb. Dersom det er dette som er tilfelle, og Luigi Costa er inneforstått med dette ut fra de undersøkelsene NANO har foretatt på pasientene, så kan jeg skjønne at han uttrykker seg slik han gjør og er superhappy. For dersom NANO har funnet en snarvei til en meget effektiv og ikke minst rask og skånsom behandling, så har Roy Øarsen og hans team funnet, bevisst eller ubevisst, en diamantgruve av dimensjoner. Og man kan gjerne spørre om det er dette som er årsaken til at kortene holdes så tett til brystet som de gjør. Og dersom Roy Larsen allerede i desember 2016 hadde indikasjoner på hva Betalutin kunne klare, så er det lettere å skjønne hans utsagn om hvor kursen skulle vært allerede den gang. Og da blir det også letter å skjønne Luigi Vosta sine utsagn om at markedet ikke skjønner seg på NANO. Med andre ord, det vet ikke en skitt om hvilke verdier vi er i ferd med å skape!

Jeg har sagt det før og kan gjerne gjenta det; jeg tror ingen av oss egentlig skjønner hvor stort NANO kan bli. Hva om Humalutin får den samme effekten? Et produkt som pasientene kan ta om igjen og om igjen.

Uansett, den omtalte langtidsvirkningen er der. Den er registrert i 15/40 behandlingene og i henh9d til Merlin er det grunn til å tro at effekten blir enda mye sterkere i pasienter behandlet med 20/100 dosering.

Joda, vi har mye spennende å glede oss til utover i 2018. Kortene holdes tett til brystet, men det skjer høyst sannsynlig meget positivt bak forhenget. Tålmodighet kan være gull verdt i tilfellet NANO!
 
Limer her inn utklippet jeg viser til i forrige innlegg. Det er hentet fra SafeInvest på HO:

The abscopal effect is a phenomenon in the treatment of metastatic cancer where localized treatment of a tumor causes not only a shrinking of the treated tumor, but also a shrinking of tumors outside the scope of the localized treatment. R.H. Mole proposed the term “abscopal” (‘ab’ - away from, ‘scopus’ - target) in 1953 to refer to effects of ionizing radiation “at a distance from the irradiated volume but within the same organism.”[1]


Similar to immune reactions against antigens from bacteria or viruses, the abscopal effect requires priming of immune cells against tumor antigens.[8] Local irradiation of a tumor nodule may lead to immunogenic forms of tumor cell death and liberation of tumor cell-derived antigens. These antigens can be recognized and processed by antigen-presenting cells within the tumor (dendritic cells and macrophages). Cytotoxic T cells which recognize these tumor antigens may in turn be primed by the tumor antigen-presenting cells. In contrast to the local effect of irradiation on the tumor cells, these cytotoxic T cells circulate through the blood stream and are thus able to destroy remaining tumor cells in distant parts of the body which were not irradiated. Accordingly, increases in tumor-specific cytotoxic T cells were shown to correlate with abscopal anti-tumor responses in patients.[9] Vice versa, the abscopal effect is abolished after experimental depletion of T cells in various animal models.[5][11]


Abscopal effect - Wikipedia
 
Når jeg leser et forum så tar jeg til meg de som begrunner det de skriver med kilder og lignende Det synes jeg de såkalte "hauserne" gjør i stor grad.
Det er de som forstyrrer og ødelegger trådene, uten noen form for kilder, som ikke er troverdige. Hadde Focussss , Korsar og gjengen vist til kilder for sine negative synspunkt så hadde jeg kunne tatt de nogenlunde seriøst. Nå er det bare spam og useriøst skriverier.

Er enig med Londonmannnen at jeg er utrolig spent på "kortene til brystet"-strategien. Har jobbet med italienere tidligere og min erfaring er at de eksperter på strategi. Derfor tolker jeg dette positivt. Men det får være opp til hver enkelt om man stoler på en italiener eller ikke. Normalt skal man vel ikke stole på en italiener og det er det som gjør caset så spennende.
 
Jeg hadde gleden av å sitte i Algeta til den ble kjøpt opp av Bayer. Jeg husker meget godt «ørkenvandringen» som kan minne om året 2017 for Nano. I ettertid (nå) er det lett å si at man kunne forutsett en periode med få nyheter i 2017, men det var ikke like enkelt i forkant. Jeg trader aldri selskaper som er potensielle stjerneskudd. Nano er nyhetsdrevet. Man vet aldri hvilken dag nyheter kommer. Vi kan f.eks våkne en vakker dag med melding fra FDA om innvilget CMA. Algeta steg 72% på en dag da Bayer inngikk samarbeid med Algeta (noe som sannsynligvis reduserte oppkjøpsprisen ettersom Algeta var bundet til Bayer)
Jeg sitter tungt i Nano, Pcib og Trvx. Fordelen med disse er at man aldri behøver å tenke på salg. Jeg sitter til vi blir kjøpt opp. Alternativt kan man bruke et meget romslig Stopp-loss. F.eks 50% av akkumulert gevinst.
Biotec svinger. Et år ørkenvandring kan etterfølges av eksplosjonsartet oppgang. Det ser vi nå i Pcib.
Mitt motto er : Du blir aldri milliardær hvis du selger etter gevinst på noen tusenlapper.
Man blir heller aldri milliardær av aksjer som Stl eller Nhy. Man må faktisk finne stjerneskudd og bli sittende.
Min overbevisning er at alle de 3 (Nano, Pcib og Trvx) er potensielle stjerneskudd.
Man trader ikke stjerneskudd. Det gjør jeg i indekser.
 
En kommentar til hvem man kan stole på :

ALLE har sin egen agenda. Man må tenke sjæl.
Jeg anbefaler dere å studere «waterfall-chartet». «Et bilde sier mer enn 1000 ord»

Dessuten har man faktorer som :
- Enkel (1 injeksjon)
- Bivirkninger
- Pasienters livskvalitet
 
En kommentar til hvem man kan stole på :

ALLE har sin egen agenda. Man må tenke sjæl.
Jeg anbefaler dere å studere «waterfall-chartet». «Et bilde sier mer enn 1000 ord»

Dessuten har man faktorer som :
- Enkel (1 injeksjon)
- Bivirkninger
- Pasienters livskvalitet
Takk Haggbart for denne påminnelse og oppmuntering. Enig med det du sier. Jeg bli sittende også og har tror på Nano. Men må inrømme at denne ørkenvandring og «holde kort tett til bryste strategi» er en tålmodighets prøvelse fra tid til en annen. Viktig å se på resultatet fra Nano og ikke bli lurt av alle synsing og meninger uten bevis/kilder.
 
Haggbart og Londonmannen: Veldig enig i det dere sier. I dag var en flott dag for PCIB, Targovax og Nano. Er selv kun i PCIB og Nano i dag - og vært med i 1,5-2 år. Det fascinerende med PCIB er jo deres "leveringsteknologi" i kombinasjon med en medisin - som gjør den mer effektiv, og mindre bivirkninger fordi man kan redusere dosen og medisinen treffer de syke cellene. Kan denne belysningen - som åpner cellenes membran (de blir lysømfintlige) og benyttes tilknyttet andre sykdommer - så er jo potensialet utrolig. Det bli spennende hva Jonas Einarssons podcast i morgen kommenterer om alle tre selskapene. Mange spørsmål fra markedet blir helt sikkert besvart. Hadde en prat med en megler i Nordea i dag - de problemer med omsetning av aksjer i axess listen - og jeg ville kjøpe ytterligere noen PCIB aksjer. Jeg fortalte om min veldig gode erfaring fra siste to år. Generelt fokuserer jo de fleste på selskaper som tjener penger - men i biotech bør man følge med på prosessen - og de skal jo ikke tjene penger før de har fått frem en medisin som er godkjent for salg i markedet. Både Nano og PCIB er kommet så langt i prosessen mot kommersialisering at "muligheten for suksess" ligger på 80-90%. Slik jeg ser det er vi derfor kun i startfasen - og kurspotensialet ligger 4-5 ganger dagens verdi. Dette Er noe også noe Jonas Einarsson kommenterer i en av sine siste podcaster . der han sammenligner Nano med Algeta - og den prosessen de var igjennom. Selge nå - er ikke på for mitt vedkommende. Lykke til alle. Targovax har jeg også tro på - men de er ikke kommet så langt i prosessen - så jeg avventer.
 
Hei .
Jeg fant denne her The Future of Treatment of B-Cell Lymphoma
Den er riktignok fra Mars 2017, men dem snakker om ASH som da nok var i 2016.
Dem snakker om fremtidige legemidler for behandling av B-Cell Lymphoma. Hør hva de to første sier og spesielt hva han med brillene sier som sin avslutning. :)
Høres jo ut som Betalutin ...
 
Hva angår elementene som er benyttet i verdiberegningen, så er der vel en god mix av mer eller mindre sikre tall/faktorer. Både tall vedrørende antall pasienter og dosepris er usikre og ligger trolig i det nedre skiktet, samtidig kan det nok være at tallene vedrørende markedsandel og marginer er for positive antatt. Det eksakte svaret får vi nok ikke før produktet er godkjent og vi ser hvilke mottagelse det får i markedet.

Men det jeg føler meg rimelig sikker på, er at Betalutin kommer i markedet. Joda, jeg vet at det foreløbig ikke er godkjent. Men vi vet at andre produkter med dårligere effekt mot tumoren og langt verre bivirkninger som er blitt godkjent. Da må man ikke være rakettforsker for å skjønne at Betalutin blir godkjent.

Har man i tillegg hørt på Marco og hans redegjørelse på CMD, så vet vi at et stort antall behandlere ønsker et produkt som Betalutin velkomment i markedet. Vi vet også at NANO gjør en stor innsats for å klargjøre Betalutin til markedet(dress for success!). Bla har de kartlagt hvilke hurdles de må være oppmerksom på og helst, dersom mulig, fjernet før produktet er godkjent.

Vi vet også markedet for Betalutin allerede er meget stort og vokser år for år. Og man må ikke ha eksklusivitet for å kunne ha en meget god inntjening.

Basert på det vi vet er det også rimelig sikkert at Betalutin kommer i markedet i løpet av 1H 2020, altså om kun to år. I dag omsettes NANO aksjen for kr 88,20. Jeg føler meg rimelig sikker på at dette vil endre seg kraftig frem mot og inn i 2019. Og det kan skje basert på forskjellige hendelser som f.eks. Gode effektdata fra 20/100 doseringen, FDA godkjennelse såsom BTD og formell godkjennelse av Betalutin, partneravtale vedrørende markedsføring og distribusjon av Beralutin eller et eventuelt bud fra et BP.

Men hvor stort NANO kan bli på sikt er det ingen som i dag kan si oss. Men, ut fra det vi vet om markedet, kvaliteten på den totale Betalutin pakken (compliance, effektdata, stafety, ORR, CR, DOR og QoL) samt de produktene som i dag er under utvikling i NANO sin pipeline, er det ikke vanskelig å benytte tall som gjør resultatet så overveldende at ingen av oss i dag tør drømme om det.

Ha en strålende søndag! Og som NANO aksjonær, ikke glem at du nå sitter med aksjer i et selskap som befinner seg på charmøretappen til noe som kan bli megastort! Du er privilegert og heldigere enn du skjønner. ;-))
 
Nordic Nanovector gir gass - hegnar.no

Nordic Nanovector melder om et resultat etter skatt på minus 87,6 millioner kroner i 4. kvartal 2017, mot minus 59,3 millioner kroner i samme periode året før. Resultatet før skatt ble minus 85,9 millioner kroner, sammenlignet med minus 59,3 millioner kroner i fjor.
 
Back
Top