- Svenskene er latterlig naive og godtroende

Pluto

Medlem
Resett.no har i dag presentert et langt, men like fullt lesverdig og tankevekkende intervju med den "sinte utlendingen". Les intervjuet og se en av hans videoer nedenfor.

“Svenskene er latterlig naive og godtroende, og de stoler blindt på myndighetene”

Mannen bak ordene er “Angry Foreigner” – eller den “sinte utlendingen” – en mann bosatt i Sverige siden 1990-tallet. Han står bak videoer som er sett millioner av ganger og går som en farsott både i og utenfor Sverige. Han er også kjent i Sverige under tittelen En Arg Blatte Talar.

I videoene kommenterer og kritiserer han situasjonen i det stadig mer multikulturelle svenske samfunnet. Hans tirader går mot masseinnvandring, segregering og gjennomgripende kulturrelativistiske holdninger. På tross av at han lager videoer der han står frem åpent, har han ikke gått ut med sitt fulle navn, noe han begrunner med at den politiske situasjonen i Sverige er følelsesladet.

Les mer

Sist redigert:

Pluto

Medlem
Retur av batikkhekser! Den sinte utlendingen har laget en video med tittel: Return of the batikhäxor:

Pluto

Medlem
Dessverre fremstår statsministeren i Sverige som en av de mest latterlig naive blant alle, med sin strutsepolitikk! Les saken på Resett:

Löfvens svar om innvandrere som voldtar i Sverige vekker oppsikt

I Sverige går det mot valg 14.september. I den forbindelse var det klart for partilederdebatt på SVT, der det økende problemet med innvandrere ble et hett tema.

Leder for Sverigedemokraterna Jimmie Åkesson gikk til angrep på sittende statsminister Stefan Löfven og spurte han hvorfor så mange utenlandske voldtekstmenn får bli i Sverige.

– Om du er så bekymret over kvinnene, Åkesson: Hvorfor vil du forverre arbeidstakerens situasjon på arbeidsmarkedet, svarte Löfven.

Svaret utløste latter blant publikum i salen. SD-lederen var snar med å svare den svenske statsministeren.

– Men kom igjen. Hva har dette med voldtekter og seksuelle overgrep å gjøre? Nå får du se å holde deg til temaet, svarte en oppgitt Åkesson.

Pluto

Medlem
Malmø hylles i The Guardian: – Det minner om Midtøsten

En frilansjournalist ved navn Zaineb Al Hassani har skrevet en artikkel i the Guardian der hun hyller det heterogene Malmø i Sverige. Byen påminner henne nemlig om Midtøsten, og det mener hun er noe positivt.

– Etter å ha tilbragt syv år i Abu Dhabi som skribent og redaktør trodde jeg at jeg hadde lagt Midtøsten bak meg. Men mitt første inntrykk av Möllevången, særlig torget, var at det kunne ha vært i Midtøsten, bortsett fra den grå himmelen og det kalde marsværet, skriver hun.